Eerste week in Sundsvall

17 januari 2015 - Sundsvall, Zweden

Leuk dat jullie allemaal meelezen. Echt heel leuk om alle reacties te lezen.

Morgen ben ik officieel een week in Sundsvall. De eerste dagen nog gezellig samen met mijn ouders en vanaf donderdag helemaal alleen. Gelukkig had ik de meeste spullen voor in mijn huisje al. Het wachten is alleen nog op de bank die het verhuurbedrijf nog moet brengen. Het is wel heel raar en stil zo in mijn eentje als je normaal je ouders, zus, hond en kat om je heen hebt.

Donderdag voor het eerst naar de universiteit geweest voor de introductiedag. Meteen de hele dag volgestopt met informatie. Het was leuk maar zwaar, aangezien alles in het Engels is. Ontzettend leuke nieuwe mensen ontmoet gelukkig. Vrijdag ook een introductiedagje gehad.

Gelukkig kende ik de stad al een beetje door die paar dagen struinen met mijn ouders. Vandaag opnieuw alleen de stad in geweest en boodschappen gedaan. Toch raar in een andere taal. Nouja, ik zeg wel stad, maar heel groot is het niet.

Vandaag en gister was het +2 graden en eergisteren -21. Wat een verschil! Ik zal wat foto's van het mooie Sundsvall in het fotoalbum zetten, zodat jullie mee kunnen genieten.

1. Theo en wil:
    hallo Manon
    leuk weer wat van je te horen ,kan me voorstellen dat het even wennen is zo alleen maar weet zeker dat het je zal lukken en als het bankje er staat heb je een leuke kamer en fijn dat je leuke mensen heb ontmoet wat een verschil zeg van temperatuur maar alles went geniet van alles om je heen en tot de volgende mail gr van ons
  2. Evert en Trudi:
    Hi griet,
    Je bent al aardig bezig geweest in die eerste week! Leuk hoor... goed om meteen volop er in te springen. Dat je leuke mensen hebt ontmoet maakt het "alleen" zijn wel makkelijker... en trouwens, je bent zelf ook niet echt mensenschuw haha....
    Heb je je elektrische deken al gemist???
    Wat een temperatuurverschil zeg.. dat zal we even wennen zijn...
    nou troel, we horen weer van je... Heel veel plezier...
    xxx
  3. Bernadet en Jaap:
    18 januari 2015
    Hai Manon, gezellig om wat te horen uit het koude Zweden wat een temperatuurverschillen daar, maar je hebt leuke foto's gemaakt.
    En fijn dat je al wat nieuwe mensen hebt leren kennen.
    Geniet van alles daar en tot een volgende keer.
    gr.Jaap en Bernadet
  4. Hanny te Linde:
    Hoi Manon

Heb je blog gevonden.
    Ziet er allemaal goed uit. Heb je ook een eigen douche en toilet?
    Goed te doen lijkt me.
    Geniet ervan.
    Hanny
  5. Manon:
    Hi Hanny,

Had je het briefje gekregen?
    Ik heb een eigen douche en toilet en een eigen keukentje. Heel goed te doen!

x Manon
  6. Wil:
    Hallo Manon,
    Moet inderdaad een vreemd gevoel zijn opeens helemaal alleen (zonder familie dan) in het verre en koude Zweden, maar wie weet heb je snel aansluiting bij je studiegenoten. Hoewel Sundsvall dan misschien niet groot is, de gebouwen zien er wel erg mooi uit. Je kamer ziet er hartstikke leuk uit, gezellig dekbed ook :-) Nou veel plezier en succes hoor!
    Groetjes
    Wil en Rob
  7. Hanny te Linde:
    19 januari 2015
    gewoon je naam googelen en dan vindt je het vanzelf
    groetjes Hanny
  8. Lia:
    20 januari 2015
    Hi Manon, Alweer een weekje in Zweden en heel wat beleefd. Je appartement ziet er top uit. Koken zal ook wel lukken denk ik zo. Het is een mooi winterplaatje. Zolang in een wintersportgebied is jaloersmakend. Ik hoop dat je lessen leuk zijn. Zal wel even wennen worden maar het komt goed. Je eerste kaartje is al onderweg. Gisteren op de bus gedaan. Ben benieuwd wanneer je deze ontvangt. Groetjes en dikke kus, Lia
  9. TAnte Gerda:
    24 januari 2015
    Zo Manon is het toch gelukt om op je ries blog te kijken .Ben niet zo handig he .Leuke kamer zeg en wat n sneeuw .Maar wel lekkere droge ,want als hier sneeuw valt is het binnen de kortste keren bagger .Fijn dat je al wat leuke meisjes hebt ontmoet .Wens je n hele gezellige tijd daar toe en blijf je volgen gr van ons
  10. Evert en Trudi:
    27 januari 2015
    Heee griet,

Hoe gaat ie daar??? Al helemaal thuis in het hoge noorden?

Groetjes van ons...