Lapland!!

1 maart 2015 - Sundsvall, Zweden

Hej!

Vlak na mijn laatste blogpost heb ik het boek van Jan uitgelezen. Ik kan niets anders zeggen dan: Wat een topboek!

Het weer is hier een beetje vreemd. Normaal is februari de koudste maand van het jaar hier, maar deze maand is het bijna elke dag boven 0. Daar heb ik maar meteen gebruik van gemaakt en ben op een mooie, zonnige dag met mijn camera op stap geweest om andere plekken van Sundsvall te ontdekken en vast te leggen. Mijn trip heeft tot nu toe geresulteerd in minstens 700 foto’s. Daar komen er nog heel wat bij, aangezien ik hier nog 3 maanden zit en nog allemaal leuke tripjes in het verschiet heb.

Ook heb ik mijn eerste pakketje mogen ontvangen met stroopwafels (!). Daarnaast hebben we Fettisdag, Fattuesday, gevierd met zelfgebouwde semla’s. Jammie!

Trip to Lapland!Lapland view

Zoals ik de vorige keer al had gezegd, ben ik naar Lapland geweest. Wat een prachtig gebied is dat! Het was een week vol leuke, bijzondere en mooie momenten. Een week om nooit te vergeten dus! Deze week hebben we onder andere een wandeling gemaakt door het mooie plaatsje Kiruna, dat boven op een mijn is gebouwd en binnenkort verplaatst moet worden. Ook stond een rit op de sneeuwscooter en de hondenslee op het programma. We hebben de eerste inwoners van Zweden, de Sami en hunFjords rendieren ontmoet. We hebben een bezoek gebracht aan het eerste Ice Hotel van de wereld, gebarbecued in -5, naar Narvik (een plaatje in Noorwegen) geweest en een wandeling gemaakt door het Abisko National Parc. Hier hebben we wilde elanden gezien en zaten we tot onze heupen in de sneeuw omdat het pad ophield. Zaterdagochtend om 4 uur rolden we vermoeid de bus uit.

Naast alle leuke dingen moest er natuurlijk ook gestudeerd worden. Mijn eerste course, Journalism, heb ik de week voor de Laplandtrip afgesloten. Dat moest natuurlijk gevierd worden met een goed feestje. Na de Laplandtrip ben ik begonnen aan de volgende course, Graphic Design. Hiervoor moet ik 5 dagen in de week naar school van 9 tot 5 ongeveer. Dat is wel even iets anders dus!

Natuurlijk staan er veel meer foto's in het mapje foto's! Het was geweldig!

1. Evert en Trudi:
    1 maart 2015
    Hoi grietje,
    Wat een prachtig land! Ik kan me voorstellen dat je het super naar je zin hebt...
    Die reizen zijn echt zo gaaf!
    Goed dat je al een vak hebt afgesloten...gefeliciteerd...
    Eigenlijk gaat de tijd heel snel, je bent er alweer bijna 2 maanden...
    Nou meid, geniet van alles en veel liefs van ons,
    Evert en Trudi
  2. Theo en wil:
    1 maart 2015
    Hoi Manon
    Wat is het toch een prachtig land ,en wat een mooie trip naar Lapland fijn dat je zo geniet en wat een mooie foto,s als je dan weer thuis bent kan je er nog van genieten .Maar je bent nog niet op de helft dus zal je nog veel leuke dingen meemaken .succes met je studie ,dat zal even wennen zijn de hele dag naar school maar ook weer leuk
    Lieve groetjes van Theo en Wil
  3. Groetjes Pim:
    2 maart 2015
    Leuk verhaal No, en wat een mooie foto's ik ben heel benieuwd naar alle andere foto's. Het wordt wel een lange zit als we alle foto's gaan kijken.
    Pap
  4. Marla en Rene:
    2 maart 2015
    Genieten van je verhalen! En prachtige foto's allemaal. Wat een hele andere wereld. Woensdag ga ik de foto's aan Yasmin laten zien. Die zal het zich helemaal niet kunnen voorstellen, maar je bent duidelijk herkenbaar, dus ze zal het wel moeten geloven.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal!! Groetjes van Marla, Rene en Yasmin
  5. Helga Divendal:
    Hi Nootje,
    Wat een avontuur! Dit heb je toch maar mooi meegemaakt. De foto's zijn prachtig. Je hebt zelfs het Noorderlicht gezien, en daar ging het uiteindelijk om.
    xxx mama
  6. Bernadet en Jaap:
    Hallo Manon
    Wat een leuke verhalen schrijf je en wat maak je leuke dingen mee
    je hebt zelfs het noorderlicht gezien wat een prachtige foto's.
    Geniet ervan.

groetjes Jaap en Bernadet
  7. Hanny te Linde:
    Hoi Manon
    Leuk hoor al je verhalen te lezen.
    Toevallig heb ik net een boek uit dat over Lapland gaat, het is een roman en leuk om te lezen. De sneeuw, rendieren, het ijshotel en andere bijzonderheden komen erin voor.
    Het heet de blauwe sneeuwmannen.
    Volgens mij zijn er veel feestjes te vieren bij jullie.
    Genieten doe je in elk geval, nog veel plezier en succes met de studie.
    Hanny
  8. Manon:
    3 maart 2015
    Dat boek ga ik zeker eens lezen Hanny! Bedankt voor de tip.
    De tijd gaat ontzettend snel hier. Het is super leuk en gezellig, maar er moet nu veel gestudeerd worden haha. Volgende week komt Stefan, dus dan gaan we lekker op pad!

xxx
  9. Lia:
    10 maart 2015
    Hi Manon, Wat een mooie en leuke foto's. Ik heb ze allemaal even bekeken en je reisverslag Lapland gelezen. Heel bijzonder hoor. Fantastisch dat je hier de gelegenheid voor had. Je kunt op de foto's wel zien dat je het heel erg naar je zin hebt. Er zal intussen wel wat meer daglicht zijn. Ook altijd fijn. Geniet er lekker van!!!
  10. Lies van Straaten:
    15 maart 2015
    Hoy Manon wat 'n mooie foto's heb je gemaakt, en 'n leuk reisverslag, ik kan me voorstellen dat je het helemaal naar je zin hebt, want wat 'n mooi land is het, maar ook veel succes met je studie want dat hoort er ook bij. groetjes Lies
  11. Jan W. mets:
    16 maart 2015
    Hej Manon,
    Dank je, dank je.
    Geniet van de studietijd en groet aan Stefan.