Bezoek (2x !), Stockholm en Roadtrips!

18 mei 2015 - Sundsvall, Zweden

Hej!

Het is weer Eef en mamtijd voor een update. Het laatste weekend van april kwamen Eveline en mama langs! Vrijdagmiddag stond ik ze op te wachten op het station, om ze vervolgens maar meteen kennis te laten maken met het fenomeen FIKA. Zaterdag hebben we de Norra Berget beklommen. Sundsvall ligt tussen twee bergen in. De Norra Berget, noorderberg, en de Sodra Berget, zuiderberg. Het was even een klim, maar dan heb je ook een prachtig uitzicht over Sundsvall. Daarna zijn we nog naar Birsta geweest en ’s avonds lekker uit eten geweest. Daarna hop het bedje in, want de voetjes deden pijn.

Zondag gingen we vroeg ontbijten, want om 10 uur moesten we in de trein zitten. Op naar Stockholm! Het was een lange zit, maar het hotel was geweldig. Een enorme print op de muur met felgroene gordijntjes en fluorescerend roze kussens. De gewichten aan de muur maakten het compleet. Zondag hebben we Gamla Stan verkend en maandag Södermalm.

gewichten  Stockholm  Smalste steegje van Stockholm

Daarnaast heb ik hier in Sundsvall de eerste stappen gezet in het salsa dansen! Op zaterdag is hier in Sundsvall soms een salsaparty en daar moest ik natuurlijk even heen. Wie verwacht dat nou haha. Ik kan wel zeggen, het is super leuk. Hier wil ik wel meer van leren. Dus Stefan, maak je borst maar nat (:

Over Stefan gesproken, hij kwam nog een keer hierheen! 8 mei stond ik op het station op hem te wachten. We hebben 10 heerlijke daagjes gehad, waarin we alles hebben gedaan wat we wilden doen. Dinsdag de huurauto opgehaald en meteen naar Alnö, een eilandje bij Sundsvall, gereden. Hier hebben we heel veel mooie, rustige en fabelachtige plekjes ontdekt. ’s Avonds zijn we naar de Sodra Berget gereden. Hier hadden we mooi uitzicht over Sundsvall. Het werd langzaam donker dus alle lichtjes gingen aan. Woensdag zijn we naar het Nationaal park Skuleskogen gereden. Een ontzettend mooi park, maar helaas ging het hard regenen. We zijn daarna doorgereden naar Umeå. Dat plaatsje stond niet in de planning, maar ik wilde er wel heel graag heen en ja… we hadden nu toch een auto… Helaas moesten we de auto, overigens een super mooie Mercedes, de volgende ochtend weer inleveren. Zaterdag zijn we nog super sportief naar de Norra Berget gelopen. Zondag heerlijk gegeten bij het Steakhouse. Ik snap nog steeds niet waarom bijna alle restaurants dicht zijn op zondag… Helaas was er deze keer geen salsa party, maar wel een bbq op 9 mei haha.

alnö  Alnö  IMG_1256  Skuleskogen national park

Tussen alle leuke dingen gaat ook het schoolleven gewoon door. Zaterdag 9 mei heb ik mijn Zweedse examen gemaakt. Het wachten is op de grade, maar we gaan er vanuit dat ik hem gewoon gehaald heb. Nu hoef ik alleen mijn research paper af te maken welke ik samen met twee andere Nederlandse meiden schrijf. Deze moeten we 25 mei inleveren en dan heb ik VAKANTIE! 6 juni het laatste feestje (2 eigenlijk, maar dat zullen er wel 3 worden), 8 juni worden mijn bed en bank etc. opgehaald en 9 juni moet ik mijn kamer opleveren. Dan 11 juni naar Stockholm en 13 juni in het vliegtuig terug naar Nederland. Ik land om half 8, dus met een beetje geluk ben ik om 10 uur met koffers en al thuis. Heerlijk om iedereen weer te zien dan (:

Meer foto's staan zoals gewoonlijk in het foto mapje.

Tot in juni! Hej då!

1. Wil:
    18 mei 2015
    Hoi Manon,

Of ik schrijf nu voor de tweede keer hetzelfde verhaal, of ik heb iets verkeerd gedaan.

Ik heb weer genoten van je reisverslagen en je mooie foto's, hartstikke leuk om te lezen. Gek idee dat het nu bijna voorbij is en dat je met de laatste weekjes bezig bent. Hopelijk ben je geslaagd voor je Zweeds en wordt ook je research papier goed gewaardeerd .
    Geniet nog even van je laatste tijd in Zweden en...
    adjö så lange.
    Rob en Wil
  2. Theo en wil:
    20 mei 2015
    Hoi Manon ,wat heb jij een hoop gezien en gezellig met je moeder en zus ,ik hoorde dat Stockholm ook een mooie stad is wand ik had vandaag je moeder aan de telefoon ze hadden genoten .en weer leuke foto,s gemaakt .Je heb er een mooi reisverslag van gemaakt erg leuk om te lezen ,wat is het toch een mooi land .En wat gezellig dat Stefan nog 10 dagen is geweest en ook veel gezien .geniet nog van de laatste weken daar en de feestjes .groetjes van Theo en Wil
  3. Hanny te Linde:
    22 mei 2015
    Hoi Manon
    Wat ben je druk zeg.
    Dit noem ik meer vakantie dan studie hoor.
    Dat wordt deze vakantie veel werken om weer geld te sparen voor nog meer leuke dingen.
    Geniet nog van de laatste weken.
    Groeten van Fred en mij,
  4. TAnte Gerda:
    1 juni 2015
    Na n heel gezellig D Dweekend waarin je moeder natuurlijk over jouw naderen vertrek naar nederland had ,dacht ik ,toch maar weer even kijken op je reis blog .Wat maak jij veel mee zeg ,Dat zal wel tegenvallen als je weer thuis bent .Maar ik zeg maar zo ,dit heb je weer meegemaakt en het was biuten studeren toch n hele mooie ervaring .Manon geniet nog even en dan n goede ries naar huis .gr van ons Tante GGGG