Uppsala, semla's en Stefan

27 maart 2015 - Sundsvall, Zweden

Hej!

Het is weer tijd voor een update. Het is bijna april, bijna lente (voor jullie dan), maar hier sneeuwt het weer :)

Twee en een halve week geleden stond ik op het station te wachten op Stefan. Wat hebben we geweldige twee weken gehad. Eindelijk kon hij zien waar ik woon en met wie ik om ga. Ook hij moest aan een les Zweeds geloven, erg hilarisch. We zijn heerlijk een paar daagjes naar Uppsala geweest. Een schattig klein stadje. We hadden een prachtige hotelkamer en zijn er samen lekker op uit geweest. Ook heeft Stefan zijn eerste Semla op. Erruug lekker haha. Natuurlijk hebben we ook Sundsvall ontdekt, maar helaas had ik een erg zware course, waardoor we niet alles hebben kunnen doen en kunnen zien wat we wilden.

Die zware course heb ik gisteren afgesloten. Nu is het alleen nog wachten op de uitslag. Ik heb wel veel geleerd en volgens de docent was mijn vooruitgang goed te zien. Die kunnen we maar weer in ons zak steken. Maandag ga ik verder met de volgende twee courses, research en fotografie. Ik ben benieuwd hoe dat is, maar aan de roosters te zien is het gelukkig wel iets minder zwaar en heb ik wat meer tijd om van Sundsvall en Zweden te genieten.

Het is bijna Pasen, en dat betekent dagen vrij hier. Van donderdag tot en met dinsdag is het hier “paasvakantie”, waarin bijna alle internationale studenten naar huis gaan. Ik ben benieuwd hoe stil het hier dan is.

Het leven gaat hier zijn gangetje. Nu onder een wit laagje, maar net zo mooi als altijd. Het is wel stil, nadat je twee weken met iemand samen hebt geleefd. Helemaal in mijn kleine appartementje haha. Mijn appartementje wordt wel steeds gezelliger met alle kaarten gelukkig! Enorm leuk om te merken dat ik niet vergeten wordt :)

Hej do!!

1. Wil:
    Hoi Manon,
    Wat leuk dat je samen met Stefan zo'n leuke tijd hebt gehad, leuke foto ook van jullie samen. Zal inderdaad wel even wennen zijn, maar gelukkig heb je genoeg afleiding met je opleiding, klinkt wel heel interessant allemaal, hartstikke goed hoor. In Nederland mis je niets qua weer, het is hier nog koud, maar wie weet slaat het allemaal snel om en wordt het lente.
    De groetjes van ons allemaal en veel succes met alles.
    Rob en Wil
  2. Evert en Trudi:
    Hoi griet,

Jammer dat je liefie weer weg is, maar gelukkig hebben jullie 2 leuke weken gehad... mooie foto's weer en te gek om te horen dat je zo goed gaat met de opleiding... Het is hier "lente" met regen en wind, maar ach, wat maakt het uit toch?? haha...
    Geniet verder en we horen en laten snel weer iets horen!
    liefs van ons
    Evert en Trudi
  3. Piet & Loes:
    Hallo Manon,
    Hier eindelijk een berichtje uit Schagen. Hier valt weliswaar geen sneeuw maar qua temperatuur zou het best wel kunnen. Wat we wel gehad hebben is een gigantische stroomstoring, die begon vanochtend om 9.45 uur, het is nu 16.45, maar de trein rijdt nog niet. Heel Noord-Holland en Flevoland lag plat, maar het zal wel weer goed komen. Dat is het meest avontuurlijke dat we hier de laatste tijd hebben meegemaakt. Wat dat betreft maak jij gelukkig andere en leukere dingen mee. Ik wens je nog een fijne tijd daar in het hoge noorden en kijken uit naar je volgende belevenissen.
    Groeten van Piet & Loes.
  4. Bernadet en Jaap:
    28 maart 2015
    Hallo Manon
    Leuk om weer je verslag te lezen je moet er hard werken maar je maakt ook hele leuke dingen mee en gezellig dat Stefan 2 weken is geweest.
    Jij hebt daar sneeuw en wij hier regen er is niets aan, ik hoop dat het snel wat warmer en zonniger wordt.
    groetjes van Jaap en Bernadet
  5. Hanny te Linde:
    28 maart 2015
    mooie foto's, je hoeft die fotocursus niet meer te doen hoor.
    Heb je wat meer tijd over voor wat anders.
    Mooie omgeving ook.
    Geniet ervan en de paasdagen kom je wel door met een goed boek.
    Groetjes Hanny
  6. Theo en wil:
    29 maart 2015
    Hoi Manon

Leuk weer wat van je te horen ,en fijn dat je het gezellig heb gehad met Stefan .ik kan me voorstellen dat het daarna weer even wennen was . Je heb weer mooie foto,s gemaakt hoor ,succes met je opleiding en we hopen dat je ,al is het rustig ,toch leuke paasdagen zal hebben .groetjes van Theo en Wil
  7. Lia:
    13 april 2015
    Hi Manon,
    Bedankt voor je update. Het ziet er toch allemaal erg mooi uit. Wat gezellig dat Stefan op visite is geweest en fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Inmiddels weet ik dat je met Pasen thuis bent geweest. Alleen reizen is denk ik ook wel weer een hele ervaring geweest. De tijd vliegt om he? Alweer half april. En dan komt er ook nog gezellig visite in de komende tijd. Geniet ervan. Ik denk dat je nog vaak genoeg zult terugdenken aan al deze ervaringen.