De dooi is gearriveerd

10 februari 2015 - Sundsvall, Zweden

Hej all!

Het is wel weer tijd voor een update denk ik zo.

The snow after 50 hours

Het gaat hier nog steeds zijn gangetje. De dooi is ingetreden en soms vriest het op, dus het is lekker glad. En dan te bedenken dat het vorige week 50 uur achter elkaar sneeuwde en het -7 was..

Het echte leven hier neemt zijn ritme aan. Twee keer in de week Journalistiek en een keer in de week Zweeds. Ik kan mezelf al voorstellen, dus dat begint lekker. Mijn mede-internationals leer ik ook steeds beter kennen en het wordt steeds gezelliger.

De kaarten hangen aan de muur en het is leuk om te zien dat de collectie groeit. Hetkaarten maakt mijn kamer meteen een stuk gezelliger. Ik raak er steeds meer aan gewend om alleen te wonen, en eerlijk gezegd vind ik het heerlijk. Lekker rustig en alles op je eigen tempo.

Eind februari staat er een trip naar Lapland gepland, dus daar zal mijn volgende reisverhaal over gaan. 9 maart komt lieve Stefan gezellig langs. Ook dan gaan we weg, maar het is nog een verassing waarheen :).

Sunset from my window

Groetjes vanuit het prachtige Zweden!

Hej då!

1. Helga Divendal:
    10 februari 2015
    Hi Nootje,
    Goed te lezen dat je je draai helemaal gevonden hebt. Leuk dat je ook Zeeds leert nu, als ik het goed begrepen heb: Je krijgt in het Engels het Zweeds uitgelegd…… Ah, dat gaat goedkomen!
    We zijn reuze benieuwd naar je avontuur in Lapland.
    dikke kus, mama
  2. Bernadet en Jaap:
    10 februari 2015
    Hallo Manon
    Leuk om wat van je te horen en knap dat je al wat Zweeds spreekt goed hoor.
    Mooie foto's trouwens en wat een sneeuw daar, hier was ook een heel klein beetje gevallen maar dat was zo weer weg.
    Manon geniet ervan en groetjes van Jaap en Bernadet
  3. Wil:
    12 februari 2015
    Kara Manon,
    jaja, ik heb op Google gezien dat dat lieve betekent, maar dat had jij natuurlijk al begrepen. Heerlijk dat de dooi is ingetreden, maar ik zou je warme kleren nog maar niet opruimen, want als het zo gaat zoals bij ons in Nederland, zou je zomaar nog een staartje winter kunnen krijgen, wat ik niet voor je hoop natuurlijk.
    Spannend dat je naar Lapland gaat, lijkt me echt prachtig. Leuk dat ze dat allemaal organiseren.
    Leuk om te zien dat mijn kaartje er tussen hangt, ziet er leuk uit!
    Nou. Ik zal je niet langer ophouden, want je hebt het natuurlijk razend druk.
    Veel plezier nog en TAK, Rob en Wil
  4. Evert en Trudi:
    13 februari 2015
    Hi Grietje,

We zijn zo blij voor je dat je het zo super naar je zin hebt!!! We genieten gewoon een beetje met je mee!!!
    Leuk al die kaartjes... muurtje moet wel vol haha...

Geniet van alles en veel liefs van ons...
    Evert en Trudi
  5. Theo en wil:
    16 februari 2015
    Hallo Manon !fijn dat je het naar je zin heb en je draai heb gevonden wat ligt er nog een sneeuw zeg ,de kinderen zouden er hier blij mee zijn ,maar wie weet de winter is nog niet voorbij .dat reisje naar Lapland zal wel mooi zijn ,geniet er maar van en wat leuk dat je al een beetje Zweeds kan ,is het moeilijk te leren ?Of valt het mee. Geniet van alles Gr. Van ons
  6. Lies van Straaten:
    21 februari 2015
    Hallo Manon, wat leuk om al die stukjes van je te lezen, wat spannend dat je naar Lapland gaat, ga je nog 'n ritje maken met de rendieren daar? De winter is hier hoop ik snel voorbij, maar jij zit er nog wel eventjes in, geniet er nog maar van.
    Groetjes en liefs van mij.