Yellowstone National Park

18 maart 2018 - Missoula, Montana, Verenigde Staten

Hallo allemaal! Hier weer een korte update van onze belevenissen hier.

We zijn ondertussen alweer Yellowstone National Park uit, maar wat een prachtige natuur is daar. Omdat we er in maart waren, waren de meeste wegen dicht. Deze zijn helaas tot eind april gesloten vanwege de sneeuw.

Yellowstone National Park Yellowstone National Park Yellowstone National Park

Eenmaal in Yellowstone gingen we opzoek naar de camping. Dit was niet heel lastig, aangezien er vanaf de north entrance maar een weg het park in gaat. Nadat we een plekje hadden gevonden, gingen we proberen te wandelen naar Mammoth. Dit was best een klus met al die sneeuw en voordat we van de camping af waren, waren we buiten adem, ongeveer 16 keer in de sneeuw gezakt en een half uur verder. Dat gingen we dus niet doen. Toen toch maar de camper gepakt en naar Mammoth gereden. Hier heb je de Hot Springs. Heetwaterbronnen, verwarmd door zwavel. Het stonk erg naar rotte eieren, maar we hebben de tocht naar boven doorstaan. Het hoogste punt was 2001 meter hoog. Ondanks dat we beiden een best goede conditie hebben, waren we al na 4 trappen buiten adem. Maar eenmaal boven stelde het niet teleur. Je had een prachtig uitzicht over de bronnen en over het landschap.

Mammoth Hot Springs Mammoth Hot Springs Mammoth Hot Springs

Toen toch maar weer naar beneden en met de RV richting Junction Tower gereden. Normaal doe je hier 45 minuutjes over, maar we zaten vast achter een kudde wilde bizons. Bijzonder om te zien. Onderweg ook nog Elks en herten gezien. Op de terugweg reden we ook achter een kudde bizons, dus de terugweg duurde ook iets langer.

Yellowstone National Park Yellowstone National Park Yellowstone National Park

Terug op de camping hadden we eten klaargemaakt. Je mocht niks qua voedsel, afval of afwaswater buiten weggooien, omdat je midden tussen de wilde dieren zat. Ook ’s nachts naar de wc lopen was geen pretje, aangezien je overal om je heen gesnuif, geschuifel en gekauw hoorde. ’s Nachts ook nog uilen en wolven gehoord! Slaap lekker!

De volgende ochtend werden we wakker met sneeuw! Niet dat we hier nog niet genoeg van hadden gezien, maar dit was verse sneeuw!

Yellowstone National Park Yellowstone National Park

Nadat we wat hadden gegeten en ons klaar hadden gemaakt voor de rit van 450 km, lieten we Yellowstone, helaas, achter ons. Wat een prachtig gebied!

We zijn naar de Grizzly Encounter Montana geweest. Hier vangen ze achtergelaten jonge beren op. Beren leren in hun 1e twee jaren alles van hun moeder wat ze nodig hebben om voor zichzelf te zorgen. Helaas worden sommige beren achtergelaten of worden beren gestroopt, waardoor de jongen voor hun tweede levensjaar alleen achterblijven. Ze overleven dan niet. De Grizzly Encounter Montana vangt enkele van deze beren op, maar ook beren die in gevangenschap zijn geboren en uit erbarmelijke omstandigheden zijn gered. Deze overleven ook niet in het wild, dus komen deze bij hun. Voor ons een mooie gelegenheid om toch nog beren te zien!

Grizzly Encounter Montana Grizzly Encounter Montana

Daarna zijn we door de sneeuw naar Grant-Kohrs Ranch gereden. Hier zie je normaal hoe het er op een Ranch aan toe gaat. Door het slechte weer waren wij echter wat aan de late kant en ook toen we er waren bleef het sneeuwen en was het ijzig koud. We hebben dus een kort rondje gelopen en zijn daarna doorgereden naar Missoula.

Hier hebben wij ons kamp opgeslagen (simpel weg de camper op een opritje gereden en de 30 amp stekker uit ze kont gehaald en deze in het paaltje gestopt, zodat we stroom hebben, maarja we moeten het groter maken dan dat het is he, The bigger, The better zoals ze dat hier zeggen.)

Grant-Kohrs Ranch Rocky Mountains Rocky Mountains

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Evert en Trudi:
    18 maart 2018
    Ik val in herhaling: wat een reis!! Mooie foto's...
  2. Anita:
    18 maart 2018
    Leuk. En zeker mooi foto’s.
  3. PdenBraber:
    Hartstikke goed.
  4. Theo Pepping:
    18 maart 2018
    Zo dat ziet er weer prachtig uit wat een belevenis weer mooie foto's het mag wel wat warmer worden denk ik zo veel plezier
  5. Theo en wil:
    18 maart 2018
    Wat maken jullie een prachtige reis en mooie foto,s .Ik heb vanavond al je verslagen gelezen en het is toch een ongelofelijk land Wat zullen jullie genieten een goede reis verder