First days

9 maart 2018 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Hey!

Daar zijn we weer. We zijn nu een paar daagjes onderweg. De eerste indrukken van Amerika bestaan vooral uit aardige mensen en enorme supermarkten met enorme producten. Letterlijk. Alles is groot.

Camper De chauffeur!

De eerste nacht hebben we in de camper geslapen, en dit hebben we overleefd! Ondanks dat het enorm koud was. De volgende ochtend hebben we heerlijk ontbeten en een wandeling gemaakt in de Indiana Dunes. We waren best snel op de plaats van bestemming, dus besloten we op de terugweg een wat uitdagender route te nemen. En uitdagend was het! Klauterend over boomstronken, zandwallen en stenen kwamen we uit op het hoogste punt, 192 feet boven Lake Michigan. Het uitzicht was de tocht waard! Eenmaal terug gingen we op naar Chicago.

Indiana Dunes - Devils Slide Indiana Dunes - hoogste punt

Toen we Chicago vanaf de Indiana Dunes zagen, leek het al groot, maar eenmaal dichterbij was het imposant. Om daar tussen die enorme gebouwen te lopen, zorgt ervoor dat je je zo klein voelt. Na een lunch bij de Dunkin’ Donuts, gingen we op zoek naar de Willis Tower. Dit is het hoogste gebouw in Chicago. Op onze terugweg liepen we per ongeluk tegen de Cloud Gate aan. Een soort spiegelende cashewnoot, waar je de skyline mooi in weerspiegeld zag.

Chicago - Willis Tower  Chicago - Cloud Gate

Daarna gingen we door naar Milwaukee, maar niet voordat we de hel dat Chicago Traffic heet, hadden getrotseerd. Om 6 uur waren we eindelijk bij het motel in Milwaukee. Een stukje waar we normaal 1,5 uur over zouden doen en nu 3.

Om 7 uur begon de ijshockeywedstrijd. Wat een leuke sfeer hing daar! Achter ons zat iemand met een soort koeienbel enthousiast herrie te maken, naast ons zaten mensen enorm mee te leven alsof ze zelf op het veld stonden. De wedstrijd bestond uit 3 parts, waar een pauze van 20 minuten tussen zat. Die pauze was allesbehalve saai. Het publiek werd opgezweept met onder andere levend bowlen en de yell. Mocht je ooit naar een ijshockey wedstrijd kunnen, dan is dat echt een aanrader!

Milwaukee Admirals VS. Chicago Wolves Milwaukee Admirals VS. Chicago Wolves

1. Hans van den Berg:
    11 maart 2018
    Hou vol leuk verhaal en verder veel plezier.
  2. Evert en Trudi:
    11 maart 2018
    Pas een paar dagen onderweg en al zoveel gedaan en gezien! Fantastisch.....💋
  3. Wil:
    11 maart 2018
    Moet bijzonder zijn geweest zo ver weg in een duingebied wat dan ook weer heel veel op ons eigen duingebied lijkt. Leuk om jullie reis te volgen. Veel plezier en avontuur nog samen, maar dat komt goed heb ik het idee!
  4. PdenBraber:
    11 maart 2018
    Goed verhaal, goed geschreven.
    Veel plezier.
  5. Theo Pepping:
    11 maart 2018
    Prachtig hoor jammer dat het zo koud is maar dicht tegen elkaar aan gaan liggen haha veel plezier
  6. Bernadet en Jaap:
    11 maart 2018
    Leuk verhaal wel erg koud daar en zo’n ijshockey wedstrijd lijkt me hardstikke leuk
  7. Lia:
    11 maart 2018
    Dat klinkt allemaal heel leuk. Geniet lekker van al die leuke indrukken. Echt genieten!
  8. Christel:
    12 maart 2018
    Leuk reisverslag en dito foto's !
    Fijn dat jullie genieten en dat alles goed gaat !!
    PS: top die bontmuts Manon !!